پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182727
نبايد تفکر حل مشکل ايران و آمريکا در دنيا القا شود
تاریخ انتشار : 1394/06/08 18:09:33
نمایش : 1519
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: طي ۳۶ سال بعد از انقلاب اين موضوع بخوبي ديده شد که ايستادگي کشور دشمن را وادار به عقب نشيني مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  جهانبين نيوز، اين روزها که بازار توافقات در ايران گرم است چند سوال براي مردم پيش مي‌آيد:

آيا با لبخندها و دست دادن‌ها مي‌شود دشمني آمريکا با کشور را فراموش کرد؟

آيا اختلافات ريشه‌اي بنيادي فراموش شدني هستند و آيا مي‌شود جنايات آمريکا و خونخواري‌هاي اين کشور را فراموش کرد؟

يکي از بزرگ‌ترين دلايل ايجاد اين سوال در ذهن مردم اين است که آمريکا در گذشته بارها غيرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رسانده و مردم به اين نتيجه رسيده‌اند که نبايد به آمريکا اعتماد کرد.

کشوري که بارها دشمني خود را با ايران اثبات کرده و همه کشورهايي که به آمريکا اعتماد کرده‌اند چوب اعتماد خود به آمريکا را خورده‌اند.

در گذشته آمريکا با کشورهاي زيادي متحد بوده اما در مهم موارد به آن‌ها خيانت کرده است و اين درحالي است که مردم ايران خواهان يک مذاکره همراه با احترام و عاري از هرگونه خيانت هستند.

خيانت آمريکا به متحدان خود

خيانت به سرهنگ قذافي

معمر محمد ابومنيارمعروف به سرهنگ قذافي، کسي که با يک کودتاي نظامي بر سر کار آمد و ۴۳ سال با چنگ و دندان بر مسند حکومت نشست پس از خيزش سراسري ليبي بارها و در مصاحبه‌هاي متفاوت با صراحت اعلام کرد آمريکا به او خيانت کرده و اين درحالي است که قذافي در بسياري از موارد متحد آمريکا بوده است و به وي کمک مي‌کرد.

خيانت به سوريه

روابط آمريکا با سوريه به گونه‌اي بود که حتي طي مراسمي جان کري به همراه همسرش در کنار اسد و همسرش شام خوردند ولي اوضاع اين روزهاي سوريه حاکي از خيانت و آمريکا به يکي ديگر از متحدان خود است.

نمونه‌هايي از خيانت‌هاي آمريکا به ايران از زبان امام خميني (ره)

در مصاحبه با خبرنگار امريکايي: دولت‌هاى آمريکا بزرگ‌ترين جنايتى که به ما کردند اين است که اين دودمان پهلوى را به ما تحميل کردند و مخازن ما را با دست اين دودمان برده‌‏اند و به‌جاي آن، چيزي که به درد ملت بخورد نداده‌اند، ارتش ما را در تحت حمايت خودشان قرار دادند که بر ضد ملت ما قيام کنند؛ پايگاه‌هايى درست کردند که مخالف با استقلال ما بوده است و ما با وجود حکومت اين شاه هيچ وقت زندگى صحيح نمي‌توانيم بکنيم و آمريکاست که از او پشتيبانى مي‌کند.

در مصاحبه با خبرنگار روزنامه اکسپرس: دولت و رئيس جمهوري آمريکا تاکنون درست مانند يک دشمن با ملت ايران رفتار کرده است، سال‌ها غارت منابع کشور ما و تحميل هزينه‌هاي سنگين مستشاران نظامي از يک‌ طرف و پايگاه‌هاي نظامي از طرف ديگر، سرمايه‌گذاري‌هاي سنگين که حداکثر سوءاستفاده‌ها را از تمامي امکان وسيع کشور و ملت ما کرده است.

به مناسبت اولين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي: دست آمريکا و ساير ابرقدرت‌ها تا مرفق به خون جوانان ما و ساير مردم مظلوم و رزمنده جهان فرو رفته است.

خيانت آمريکا از زبان مقام معظم رهبري

در ديدار جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف: هواپيماى مسافربرى را که محترم است و کسى اجازه ندارد به هواپيماى مسافربرى تعرضى بکند، با قريب سيصد مسافر ساقط مى‌کنيد و بعد مى‌گوييد که اشتباه کرديم! غلط کرديد اشتباه کرديد! اشتباه کرديم يعنى چه؟! اگر فرمانده‌ آن ناو اشتباه کرده بود، پس چرا او را به محاکمه نکشيديد؟! چرا به او مدال داديد؟! چرا با انواع و اقسام گفته‌ها، به دشمني‌هاى خودتان با ملت ايران ادامه داديد؟!... امروز آمريکا اين است، اين‌ها از جنايت باکى ندارند.

اگر شما ملت و عناصر فرهنگي، خداي نخواسته بيدار نباشيد، صداي فروريختن ارزش‌هاي معنوي که ناشي از تهاجم پنهان و زيرکانه دشمن است، هنگامي در مي‌آيد که ديگر قابل علاج نيست.

نمونه‌هاي ديگري از خيانت‌هاي آمريکا به ملت ايران

تجاوز نظامي در ارديبهشت سال ۱۳۵۹ به شهر طبس و جنگ آشکار عليه نظام اسلامي؛

طراحي و سازماندهي کودتاي نوژه در تيرماه ۱۳۵۹؛

حمايت از تحرکات تجزيه‌طلبانه در کردستان، ترکمن صحرا، آذربايجان، خوزستان و سيستان و بلوچستان؛

ورود به جنگ با ايران به نفع عراق با حمله به سکوهاي نفتي ايران در سال ۱۳۶۶ و منهدم‌ کردن نيمي از توان دريايي ايران در اوج جنگ ايران با عراق؛

اعمال سياست مهار دوگانه عليه ايران اسلامي در سال ۱۳۷۲؛

صدور فرمان‌هاي اجرايي از سوي دولت آمريکا عليه ايران با هدف افزايش دامنه تحريم‌ها در سال ۱۳۷۴ و اعمال تحريم شرکت‌هاي خارجي سرمايه‌گذاري در منابع انرژي در سال ۱۳۷۵ و فشار مستمر بر اتحاديه اروپا و ژاپن براي قطع روابط اقتصادي با ايران؛

بهره‌برداري گسترده از رأي دادگاه ميکونوس براي تخريب روابط اتحاديه اروپا با ايران در فروردين سال ۱۳۷۶؛

ايجاد هماهنگي ويژه و پديدآوردن بخش مخصوص ميان سيا، موساد، شين‌بت، اشليجنت سرويس و سرويس اطلاعاتي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به منظور مقابله جدي با خريد کالاهاي ويژه اقدام استراتژيک توسط جمهوري اسلامي ايران و... همچنين تکنولوژي‌هاي دو منظوره؛

تصويب بودجه در کنگره آمريکا، در ارديبهشت ۱۳۷۷ به منظور سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران؛

برنامه‌ريزي براي حذف اسلاميت از جمهوريت و جدا کردن دين از سياست با هدف تغيير رويکرد نظام و يا نابودي انقلاب اسلامي ايران؛

سرمايه‌گذاري براي ايجاد پايگاه‌هاي داخلي و نفوذ در ارکان نظام و احزاب و مطبوعات در راستاي شکل‌دهي به فتنه‌هايي نظير فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸؛

افزايش بحران‌هاي داخلي با هدف تخريب امنيت کشور و مخدوش نشان‌دادن چهره نظام اسلامي

گسترش اختلاف بين جناح‌هاي سياسي در کشور و تبديل آن به تخاصم‌هاي فرسايشي؛

ترويج و توسعه فرهنگ ليبراليسم و سکولاريسم و نفي تئوري حکومت ديني با هدف نابودي الگوي پذيرفته‌شده از سوي مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان براي شکستن قدرت مستکبرين و جهان‌خواران؛

نفي ارزش‌ها و باورهاي ديني با ترويج فساد و بي‌بند و باري و نهادينه‌کردن اباحه‌گري؛

تضعيف پايگاه مردمي نظام با هدف جدانمودن مردم از مسئولان و ايجاد بحران در کشور؛

تخريب چهره جمهوري اسلامي ايران در جهان با هدف جلوگيري از روند رو به رشد بيداري اسلامي؛

هدايت کشور به سمت توسعه نامتوازن براي عقب‌ ماندن از توسعه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي؛

توهم‌ خواندن توطئه و ايجاد خوشبيني افراطي نسبت به دشمن نظام با هدف شکستن روحيه استکبارستيزي ملت ايران؛

نفي کامل دستاوردهاي گذشته و سياه جلوه‌دادن وضعيت موجود کشور و نظام؛

نفي خودباوري و ترويج اتکاء به بيگانگان و دشمنان به‌جاي اتکاء به خداوند بزرگ؛

پس با همه اين اوصاف و نمونه‌هايي که ذکر شد غيرقابل اعتماد بودن آمريکا اين دشمن انقلاب ايران و اسلام براي همگان آشکار است و اين موضوع که برخي از توافقات و اعتماد به آمريکا نگران باشند قابل قبول خواهد بود.

راه رسيدن به عزت قرآني تبديل وعده‌هاي پروردگار به باور

حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز اظهار کرد: مردم ايران مردم مسلمان هستند و بايد به قدرت پروردگار ايمان داشته باشند و نبايد به ظاهر افراد دل بسته و از قدرت‌هاي نظامي و اقتصادي ساير کشورها ترسي به خود راه دهند چون تا زماني که خدا نخواهد هيچ اتفاقي نخواهد افتاد و اين موضوع در هشت سال دفاع مقدس اثبات شد که تنها رمز پيروزي داشتن سلاح‌هاي مدرن و حمايت ابرقدرت‌ها نيست.

وي با بيان کرد: اگر وعده‌هاي پروردگار براي مسئولين نظام تبديل به باور شود جامعه به عزت قرآني مد نظر خواهد رسيد.

ايستادگي ملت، عقب نشيني دشمن

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در ادامه گفت: در طي ۳۶ سال بعد از انقلاب اين موضوع بخوبي ديده شد که ايستادگي کشور دشمن را وادار به عقب‌نشيني مي‌کند ولي کوتاه آمدن ايران راه را براي دشمن بيشتر باز مي‌کند.

امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد: دولت‌مردان در ميدان مبازره هستند و بايد در اين راه سخت و دشوار حمايت شوند.

نکونام بررسي برجام از سوي ايران و آمريکا را مهم دانست و افزود: بايد نتايج مذاکرات بررسي شود تا مشخص شود در نتيجه مذاکرات چه داد و ستدي صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه دشمن هميشه دشمن است و اعتماد به دشمن هيچ معنايي ندارد خاطرنشان کرد: آمريکا بارها دشمني خود با ايران را به اثبات رسانده و ايران نبايد در امور مهم به اين کشور اعتماد کند.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در ادامه بيان داشت: نبايد به دشمن اين فرصت را بدهيم که در دنيا القا کند مشکل ايران با آمريکا حل شده است و آمريکا و دنيا بايد بدانند تا زماني که استکبار و آمريکا روحيه جهان‌خواري و کشتن مظلومان را دارند ايران با او کنار نخواهد آمد.

دشمني آمريکا با ايران تمام شدني نيست

قدرت‌الله حمزه کارشناس سياسي در چهارمحال و بختياري در گفتگو با جهانبين نيوز اظهار کرد: دشمني آمريکا با ايران سابقه ۸۰ ساله دارد و آمريکا در اين مدت اثبات کرده اين دشمني پايان‌پذير نيست.

وي با بيان اينکه توطئه‌هاي آمريکا عليه ايران چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن همواره ادامه داشت تاکيد کرد: اگر آگاهي و بيداري امام و رهبر نبود اين توطئه‌ها به ثمر رسيده و کشور را نابود مي‌کرد.

اين کارشناس سياسي با اشاره به ترورها، تحريم‌ها، جنگ هشت ساله که آمريکا عليه ايران به راه انداخت و توطئه‌هاي اخير اين کشور گفت: همه مردم و مسئولين اين هشدار را مي‌دهد که بايد مراقب باشند و بدانند آمريکا قابل اعتماد نيست.

وي دشمني آمريکا با ايران را بر سر مسائل اساسي کشور دانست و بيان داشت: اين دشمني با ايران تمام نشدني است و در واقع اين نبرد کفر با ايمان بر سر مسائل زيربنايي است.

حمزه مبنا، ريشه و اساس مشکل ايران و آمريکا را اعتقادي عنوان و خاطرنشان کرد: قدرت کشور بايد در حدي باشد که با قدرت آمريکا برابر باشد و تنها در اين صورت است که آمريکا مجبور به آمدن بر سر ميز مذاکره مي‌شود.

اين کارشناس مسائل سياسي در انتها گفت: مردم بايد بيدار و هوشيار باشند و اجازه ندهند دشمن توطئه‌هاي خود را پيش ببرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html